Gaseste-ti sfarsitul intr-un joc Open World
Far Cry 2 – Ubisoft Montreal, 2008
Atacul brusc a unei malarie
Far Cry 2 este unul din putinele first-person shootere care te bate la orice oportunitate, si abordarea lui Ubisoft Montreal de a tine jucatorii prinsi intr-o lume de 50 de kilometrii patrati a savanei, a reusit. Aceiasi infectie de malarie care iti afecteaza vederea si cauzeaza sa te ascunzi undeva sa iei o pastila, de asemeni te tine departe de a te aventura in afara traseului. Vei lesina si vei aparea cateva secunde mai incolo in apoi inauntrul granitelor Africii.
World of Warcraft – Blizzard, 2004
Aparitia Gardianului lui Blizzard
World of Warcraft permite jucatorilor sa exploreze cu promisiunea de noi medii inconjuratoare colorate si creaturi ciudate pentru a dobandi puncte de experienta. Cei mai curiosi jucatori pot cateodata sa exploreze prea departe, si sa arunce o privire peste continut pe care Blizzard nu este pregatit sa-l dezvaluie. Pentru a indeparta curiosii, dezvoltatorii au creeat Gardianul lui Blizzard, un inamic puternic care omorea jucatorii dintr-o lovitura.
Gardianul a fost retinut, atunci cand o mecanica mai putin interesanta teleporta jucatorii inapoi in lumea, dar pot fi controlati si teleportati de Game Masteri care inca vor sa bage putina frica in eroii din Azeroth.
Grand Theft Auto IV – Rockstar, 2008
Nivelul de 6 stele de alerta a politiei
Grand Theft Auto V ofera libertate incredibila de explorare a unei lumi complet dechisa pentru jucatori de la inceputurile jocului. Asta nu a fost cazul in Grand Theft Auto IV. Liberty City era impartit in insule, poduri separate care nu puteau fi trecute pana la anumite puncte din poveste. Dar de obicei exista o alta cale intr-un joc open world, si in GTA 4, abilitatea de a inota fara a te ineca a revenit din Grand Theft Auto : San Andreas. Cu toate acestea, daca incercai sa inoti pe sub pod, incercand sa ajungi in jocurile nepermise, aveai instant 6 stele de alerta a politiei.