DRM-ul este o parte necesara din afacere
Intr-un nou interviu cu TorrentFreak, administratorul de afaceri de la Square Enix a explicat masurile anti piraterie precum sistemul „digital rights management” (DRM) sunt o masura necesara din a face afaceri si a nu te astepta sa pice foarte repede.
Managerul de afacere senior si afaceri juridice, Adam Sullivan a spus ca beneficiul principal al DRM-ului este acelasi cu orice alta afacere, profitul. Acestia au o reputatie bine cunoscuta fiind foarte protectivi asupra IP-urilor lor, ceea ce s-ar traduce ca fiind o masura anti piraterie. Cu toate acestea, eficienta este foarte dificila pentru masuri, acestia se bazeaza pe datele disponibile lor prin intermediul echipelor de vanzari si a diferitilor furnizori, impreuna cu feedback-ul clientilor.
Cheia catre DRM este ca nu poate sa se amestece cu abilitatea clientului de a juca jocul.
Multi gameri s-au razvratit impotriva DRM-ului, spunand ca astfel de masuri le vor afecta negativ experienta de joc. Studioul din spatele jocului The Witcher, CD Projekt Red este unul din cei mai vocali oponenti ai DRM-ului chiar isi opereaza propriul magazin digital liber de DRM, Good old Games.
Nu este ceva neobisnuit pentru oameni sa-si ia un nou computer la fiecare cativa ani, sau sa aiba mai multe computere. Cateodata nu te poti baza pe conexiunile internetului. Nu exista inca o solutie perfecta pentru DRM.
Au fost reactii considerabile la unele practici de DRM, Sullivan crede ca astfel de masuri anti-piraterie mai mult ca sigur o sa ramana. Acest lucru depinde de definita DRM-ului, dar in general acesta crede ca DRM-ul este esential pentru viitorul anticipabil.
Sullivan a spus ca unii au crezut ca ascensiunea modelului free-to-play va aduce moartea DRM-ului, fiindca nu vor mai exista motive pentru care ai vrea sa „spargi” un joc. Dar astfel de atacuri au avut loc, si ca rezultat, vor fi necesare anumite modele de DRM-uri.